Page 2 of 8 FirstFirst 1234 ... LastLast
Results 21 to 40 of 147

Thread: My new LS swap project (BUILD THREAD!)

  1. #21
    Senior Member Doat's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    120
    Mentioned
    6 Post(s)
    I am going to really enjoy help building this beast

  2. #22
    Senior Member speeddemon's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    128
    Mentioned
    0 Post(s)
    Don’t you have a car to fix? Lol

  3. #23
    Member orlando's Avatar
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    93
    Mentioned
    0 Post(s)
    Whos gonna rebuild it after doat touches it?

  4. #24
    Member
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    33
    Mentioned
    1 Post(s)
    Have a l98 or l9h depending on where you read. But I must say, these big Chevy motors make car 6k lb SUV move quicker than it should. I hear they handle boost well, which makes me itch for a supercharger. But I'll probably just buy a newer car so I don't have to worry about maintenance, as my car is just about to reach 100k miles.

  5. #25
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    288
    Mentioned
    4 Post(s)
    Quote Originally Posted by speeddemon View Post
    Don’t you have a car to fix? Lol
    i know right?

  6. #26
    Member orlando's Avatar
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    93
    Mentioned
    0 Post(s)
    Quote Originally Posted by dantheman View Post
    youll see very soon.
    its been 3 days, what is it?

  7. #27
    Senior Member Doat's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    120
    Mentioned
    6 Post(s)
    Quote Originally Posted by speeddemon View Post
    Don’t you have a car to fix? Lol
    This will take up the time that I am not working on mine lol.

  8. #28
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    Friday's progress. Doat and Carlos came over to lend a hand.

    Getting some lights setup




  9. #29
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)




    we ended friday with the trans mount, motor mounts, drive shaft and some wiring left to be removed so we could pluck the engine out.

  10. #30
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    this pic was just cool looking lol.


  11. #31
    Member XAoPiLLz's Avatar
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    32
    Mentioned
    0 Post(s)
    subbed....definitely wanna see this build!

  12. #32
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    Sunday's fun. @James92TSi and @Doat came to add more helps to getting it out.



    this was right after we realized the cylinder on the hoist didnt have the nuts to hold up the engine so we ran to HF and bought/installed a new cylinder which worked like a champ.




  13. #33
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    free 10mm socket with purchase lol



    it is out and on the engine stand.


    ordering a cam this week and slamming that in once it shows up then ill get it bolted to the 4l80 and bring the swap candidate home.

  14. #34
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    Attached Images Attached Images

  15. #35
    Senior Member Forever Alone's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    410
    Mentioned
    1 Post(s)
    You better get the choppiest god damn cam available for the 5.3 or else we're gonna be disappointed. This is not meant to be practical, just needs to be loud as shit and lope a fuckton.

  16. #36
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    it will. its not the biggest cam ever but its going to be a 112 lsa so it should chop pretty hard.

  17. #37
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    196
    Mentioned
    3 Post(s)
    how many miles on it and how much for the cats?

    late edit: I might need some other junk off it too.
    Last edited by amgine; 10-23-2017 at 11:12 AM.

  18. #38
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    Quote Originally Posted by amgine View Post
    how many miles on it and how much for the cats?

    late edit: I might need some other junk off it too.
    its supposedly 200k miles. cant tell the guages and stuff are burned.

    for the cats i cut them out so if you needed them for this application they wouldnt be ideal but if you just wanted to buy them id need to look at what they are worth.

    whatever parts you need get at me and we can talk.

  19. #39
    Senior Member
    Join Date
    Oct 2017
    Posts
    196
    Mentioned
    3 Post(s)
    damn, wanted cats most of all. Passenger rear o2 sensor failing because the cat is bad. At around 200k it's not worth it though.

    Does it have a hitch? I might want to steal those running boards too.

  20. #40
    Senior Member dantheman's Avatar
    Join Date
    Sep 2017
    Posts
    504
    Mentioned
    6 Post(s)
    sent you a pm.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •